?utm_medium=PPC&utm_source=Torob
بازی PS1 TOMB RAIDER THE LASTREVELATION
بازی از دوران جوانی لارا آغاز میشود، زمانی که به همراه استاد خود Werner Von Croy در مصر به کاوش مشغول است. در این سفر، لارا ناخواسته باعث آزاد شدن خدای مصر باستان Set میشود؛ موجودی تاریک که تعادل جهان را تهدید میکند.
سالها بعد، لارا بازمیگردد تا اشتباه گذشته را جبران کند. او باید از درون معابد، مقبرهها و مکانهای باستانی عبور کرده و Set را دوباره به بند بکشد. این سفر او را در سرتاسر مصر میگرداند؛ از کارناک و تبس گرفته تا الهرم و معبد ایزیس.
سیستم گیمپلی آشنای سری Tomb Raider با پیشرفت در کنترل، انیمیشن و فیزیک.
تمرکز بازی بر حل معماهای محیطی، جستجو، و بقا است.
لارا میتواند شنا کند، طناب بگیرد، اهرم بکشد، پازلهای باستانی را حل کند و دشمنان را از پای درآورد.
سلاحهای متنوع شامل کلتهای دوتایی، شاتگان، کراسبو و نارنجکانداز.
سیستم ذخیرهسازی آزاد (برخلاف نسخههای قبل که Save Crystal داشتند).
محیطها با بافتهای سنگی، مجسمهها و نورپردازیهای باستانی طراحی شدهاند.
موسیقی مرموز و اتمسفریک با الهام از فرهنگ مصر باستان.
صداگذاری حرفهای لارا کرافت (با صداپیشگی Jonell Elliott در این نسخه).
آغاز داستان با فلشبک به گذشته لارا، که شروعی متفاوت نسبت به نسخههای قبلی است.
شخصیتپردازی عمیقتر لارا، با چالشهای روانی و اخلاقی.
اولین بار که دشمن اصلی بازی، یک نیروی ماورایی با ریشه در اسطورهشناسی است.
پایان بازی یکی از تراژیکترین و شوکهکنندهترین پایانهای تاریخ Tomb Raider است (لارا در پایان بازی زیر خرابهها دفن میشود).
Tomb Raider: The Last Revelation را میتوان یکی از پختهترین و سینماییترین نسخههای Tomb Raider کلاسیک دانست. با تمرکز بر داستان، فضای سنگین و پازلهای متنوع، این نسخه تجربهای جدیتر و بزرگسالتر نسبت به قسمتهای پیشین ارائه میدهد.
بازی PS1 TOMB RAIDER THE LASTREVELATION
مشخصه | توضیح |
---|---|
نام کامل بازی | Tomb Raider: The Last Revelation |
پلتفرمها | PlayStation 1, PC (Windows), Dreamcast |
کنسول مورد نظر | PlayStation 1 (PS1) |
توسعهدهنده (Developer) | Core Design |
ناشر (Publisher) | Eidos Interactive |
سال انتشار | 1999 |
ژانر | اکشن – ماجراجویی – معمایی (Action-Adventure / Puzzle) |
حالت بازی | تکنفره (Single Player) |
ردهبندی سنی (ESRB) | T (Teen) – مناسب برای 13 سال به بالا |
زبان | انگلیسی (صدا و متن) |
تعداد مراحل اصلی | 35 مرحله در قالب 16 منطقهی مختلف |
محیطهای اصلی بازی | مصر باستان (تبس، کارناک، الهرم، اسوان و...) |
شخصیت اصلی | لارا کرافت (Lara Croft) |
صداپیشه لارا | Jonell Elliott |
سلاحها | کلت دوتایی، شاتگان، کراسبو، نارنجکانداز، Revolver |
سیستم ذخیره | ذخیرهسازی آزاد در هر لحظه (برخلاف نسخههای قبل) |
موتور گرافیکی | نسخه ارتقاءیافتهی موتور Tomb Raider III |
گرافیک | سهبعدی کامل (3D) با نورپردازی داینامیک و بافتهای بهبودیافته |
موسیقی متن | ارکسترال و مرموز با الهام از مصر باستان |
ویژگی خاص | شروع با فلشبک از دوران جوانی لارا در کنار Werner Von Croy |
پایان بازی | پایان باز و تراژیک؛ لارا زیر خرابهها دفن میشود |
بازی PS1 TOMB RAIDER THE LASTREVELATION
در بازی Tomb Raider: The Last Revelation برای PS1، بیش از ۳۰ مرحله وجود دارد که همگی در مکانهای باستانی مصر میگذرند. این مراحل بهصورت یک داستان پیوسته و بدون بریدگی روایت میشوند، که یکی از ویژگیهای خاص این نسخه از توم ریدر است.
در ادامه، لیست کامل مراحل بازی به ترتیب همراه با محیط مربوط به هر بخش آورده شده است:
Angkor Wat – آموزش در معبد کامبوج با Werner Von Croy
Race for the Iris – رقابت با Von Croy برای یافتن شیء مرموز
The Tomb of Seth – ورود به مقبره و آزاد شدن Set
Valley of the Kings
KV5 (Tomb of Ramesses)
Temple of Karnak
Great Hypostyle Hall
Sacred Lake
Cavern of Set
Coastal Ruins
Catacombs
Temple of Poseidon
The Lost Library
Hall of Demetrius
Pharos, Temple of Isis
Pharos, Lighthouse
Cleopatra’s Palaces
City of the Dead
Chambers of Tulun
Citadel Gate
Citadel
Sphinx Complex
Menkaure’s Pyramid
Inside Menkaure’s Pyramid
The Mastabas
The Great Pyramid
Khufu’s Queens Pyramids
Guardian of Semerkhet
Guardian of Semerkhet (Arena)
The Underworld
Sanctuary of the Scion
Temple of Horus(مرحله نهایی)
لارا در این مرحله سعی میکند خدای Set را برای همیشه مهر و موم کند. اما پس از موفقیت، در خروجی معبد فرومیریزد و لارا در خرابهها مدفون میشود... (پایانی تلخ و بحثبرانگیز که ادامه آن در Tomb Raider: Chronicles دنبال میشود.)
بسیاری از مراحل شامل معماهای چندبخشی، سوییچهای مخفی، و کلیدهای باستانی هستند.
برخی مراحل برای اولین بار چندبار به عقب بازمیگردند، که پیوستگی دنیای بازی را بیشتر کرده است.
بازی از ابتدا تا پایان، کاملاً در مصر میگذرد، با تمرکز بر فرهنگ، معماری و اسطورههای مصر باستان.
بازی با یک فلشبک آغاز میشود. لارا کرافت در نوجوانی همراه با استاد باستانشناسش، Werner Von Croy، به معبدی باستانی در کامبوج سفر میکند تا شیء قدرتمندی به نام Iris را کشف کنند. اما در عمق معبد، یک فاجعه رخ میدهد: ورنر در اثر فرو ریختن سازهها در داخل معبد گیر میافتد و لارا فرار میکند. این تجربه اولین شکست اخلاقی و تلخ لارا در ماجراجویی است و سایه آن تا سالها همراه او میماند.
سالها بعد، لارا حالا یک ماجراجوی باتجربه است و به مصر سفر کرده تا رازهای باستانی یک مقبره در Valley of the Kings را کشف کند. در این سفر، او به مقبرهی سِت (خدای مرگ و هرجومرج در اساطیر مصر) وارد میشود و ناخواسته، با برداشتن یک طلسم باستانی، نیروی شیطانی ست را آزاد میکند.
از این لحظه، هدف لارا تغییر میکند: او نهتنها باید از مقبره فرار کند، بلکه باید راهی برای بازگرداندن ست به زندان ابدیاش پیدا کند، پیش از آنکه این نیروی باستانی دنیای بشر را در تاریکی فرو ببرد.
لارا برای جمعآوری اطلاعات و اشیای باستانی لازم برای مهار دوبارهی ست، راهی مکانهای مقدس مصر میشود:
در کارناک، معابد عظیم را بررسی میکند.
در اسکندریه، به کتابخانههای گمشده و معابد یونانی – مصری میرود.
در قاهره، درگیریهایی را میان نظامیان و نیروهای تاریکی مشاهده میکند.
در هر منطقه، لارا اشیاء مقدسی از جمله Amulet of Horus، Armour of Horus و Talisman of Set را بهدست میآورد.
لارا در طول سفرش متوجه میشود که ورنر فون کروی هنوز زنده است و اکنون بهنوعی در خدمت ست قرار گرفته یا بهنوعی تسخیر شده است. با اینکه لارا شک دارد، اما هنوز امید دارد استاد سابقش را نجات دهد.
در پایان، مشخص میشود که ست از بدن فون کروی به عنوان میزبان استفاده کرده و او را به سوی اعمال پلید کشانده است.
لارا سرانجام با استفاده از تمامی آیتمهای باستانی به معبد هوروس میرسد، جایی که باید خدای خورشید (Horus) را فرا بخواند تا با نیروی تاریکی ست مقابله کند. او در پایان معماهای سخت، وارد Sanctuary of the Scion و سپس Temple of Horus میشود.
در آنجا، با آزادسازی نیروی هوروس و زندانیکردن مجدد ست، جهان را از نابودی نجات میدهد.
اما درست پس از موفقیت، ورودی معبد شروع به فروریختن میکند. لارا در تلاش برای فرار است، اما مسیر مسدود میشود. در آخرین صحنه، ورنر فون کروی از بیرون لارا را صدا میزند و به داخل نگاه میکند... اما نمیتواند کمکی بکند.
لارا زیر آوار ناپدید میشود.
بازی در سکوتی غمانگیز پایان مییابد، با تصویری از معبد مدفون و قهرمانی که گویی جان خود را فدای دنیا کرده است.
لارا از ابتدا تا پایان درگیر مبارزهای بین دو نیروی الهی مصر باستان است: ست (chaos) و هوروس (order)
این بازی از نظر شخصیتپردازی و داستان، تاریکترین و جدیترین نسخه در سری کلاسیک محسوب میشود.
پایان بازی باز است و در نسخه بعدی یعنی Tomb Raider: Chronicles مشخص میشود که دوستان لارا برای کشف سرنوشتش تلاش میکنند.
سلاحها:
Dual Pistols (کلتهای دوتایی): اولین سلاح لارا در بازی که در اکثر مواقع برای مبارزه با دشمنان استفاده میشود.
Shotgun (شاتگان): سلاحی قویتر برای مقابله با دشمنان بزرگتر و خطرناکتر.
Crossbow (کراسبو): سلاحی با قدرت تیراندازی دقیق که میتواند به دیوارها و سطوح مختلف اصابت کند.
Grenades (نارنجکها): برای از بین بردن گروههای دشمن یا انفجار در محیطهای خاص.
Revolver (اسلحهی کلت بزرگ): یک سلاح قدرتمندتر برای دشمنان بزرگتر.
Explosive Arrows (پیکانهای انفجاری): این پیکانها قادر به انفجار و تخریب موانع و دشمنان هستند.
ابزارهای خاص و اکسسوریهای کمکی:
Flare Gun (تفنگ سیگنال): برای روشن کردن محیطهای تاریک یا جلب توجه.
Rope (طناب): برای بالا رفتن از دیوارها و عبور از شکافهای عمیق.
Zip-Line (خط پرش): برای عبور از موانع به شیوهای سریع و موثر.
Harpoon Gun (تفنگ نیزه): ابزاری برای صید موجودات دریایی و استفاده در محیطهای آبی.
کلیدها و تیکههای باستانی:
این اکسسوریها معمولاً به عنوان ابزارهای کلیدی برای باز کردن درها، پازلها و ورود به مناطقی جدید در مراحل مختلف بازی عمل میکنند. به عنوان مثال، لارا باید Talisman of Set یا Amulet of Horus را جمعآوری کند تا مراحل جدیدی را باز کند.
اوتفیتها (Costumes):
لارا میتواند در برخی از مراحل یا موقعیتها لباسها و لباسهای ویژه بپوشد که ممکن است برای دمای خاص محیطها یا مقاومت بیشتر در برابر دشمنان مفید باشند.
هر اکسسوری به لارا این امکان را میدهد که در مراحل خاص به روشهای مختلف به پیشروی بپردازد.
سلاحها برای مبارزات و از بین بردن دشمنان به کار میروند.
ابزارهایی مانند طناب و تفنگ سیگنال برای حل معماهای محیطی یا عبور از موانع استفاده میشوند.
جمعآوری آیتمهای باستانی و کلیدها برای باز کردن مسیرهای جدید و عبور از مناطق مخفی حیاتی است.
در مجموع، اکسسوریهای بازی Tomb Raider: The Last Revelation بخشی حیاتی از گیمپلی را تشکیل میدهند و به بازیکنان این امکان را میدهند که علاوه بر مبارزه، در حل معماها و عبور از موانع محیطی به لارا کمک کنند.
بستن
*به
این نظر امتیاز دهید
*نام و نام
خانوادگی * پست
الکترونیک * متن پیام
|
فروش انواع لوازم کنسول بازی. گیم. لوازم التحریر. لوازم الکترونیکی .قطعات کامپیوتر و لپتاپ. اسباب بازی و .....به صورت عمده و خرده.
ارسال به شهر تبریز به صورت رایگان بوده و خریداران عزیز میتوانند بعد از تحویل کالا در درب منزل هزینه کالا را پرداخت کنند
ارسال به شهر های دیگر به چند روش باربری و پست سفارشی و پست معمولی امکان پذیر است
کمترین سفارش 30000 تومان بوده و سفارش بالای 1،500،000 هزار تومان به صورت رایگان به تمامی شهرها ارسال میشود