?utm_medium=PPC&utm_source=Torob
بازی PS2 CRASH of the TITANS
نام بازی: Crash of the Titans
پلتفرمها: PlayStation 2، PlayStation Portable (PSP)، Xbox 360، Nintendo DS، Wii
تاریخ انتشار:
آمریکا: 2 اکتبر 2007
اروپا: 12 اکتبر 2007
سازنده: Radical Entertainment
ناشر: Sierra Entertainment
موتور بازی: Titanium Engine (موتور اختصاصی Radical)
پس از موفقیتهای اولیهی مجموعهی Crash Bandicoot روی کنسول PlayStation 1 (ساختهی Naughty Dog)، حق امتیاز این سری از سونی جدا شد و در اختیار شرکتهای مختلفی قرار گرفت. بازی Crash of the Titans توسط Radical Entertainment ساخته شد؛ همان تیمی که پیشتر بازی Crash Tag Team Racing را توسعه داده بود.
هدف تیم سازنده ایجاد یک تغییر اساسی در گیمپلی و طراحی شخصیتها بود تا سری Crash را به مسیری تازه هدایت کند.
در این نسخه، شخصیتهای Neo Cortex و Nina Cortex با آزادسازی انرژی موجوداتی به نام "Titans" (تایتانها) قصد دارند دنیا را کنترل کنند. شخصیت اصلی، Crash Bandicoot، باید جلوی آنها را بگیرد.
نکته مهم گیمپلی این بازی، توانایی جدیدی بود که به Crash داده شده بود:
✅ او میتوانست روی تایتانها "سوار" شود و از قدرت آنها برای مبارزه استفاده کند، که به آن "Jack" کردن تایتان گفته میشد.
سبک: اکشن-ماجراجویی (Action-Adventure)
تمرکز بیشتر روی مبارزات در مقایسه با نسخههای پلتفرمر قبلی
گرافیک کارتونی با طراحی مجدد شخصیتها
قابلیت بازی دو نفره (co-op)
حرکات جدید مانند مبارزات ترکیبی و سوار شدن بر تایتانها
دشمنان متنوع با ویژگیهای مخصوص
نمرات متوسط تا خوب دریافت کرد.
از گرافیک و نوآوری در مکانیکهای گیمپلی تعریف شد، ولی برخی طرفداران طراحی جدید شخصیتها را نپسندیدند.
نمره Metacritic برای نسخه PS2: حدود 66/100
یکی از بحثبرانگیزترین تغییرات این نسخه، طراحی جدید شخصیتها بود. ظاهر Crash، Coco، و دیگر شخصیتها به سبک مدرنتر و گرافیک اغراقآمیزتری طراحی شده بودند.
Crash of the Titans تلاش کرد تا سری بازیهای Crash را از حالت کلاسیک پلتفرمینگ به سبک اکشن-ماجراجویی ببرد.
در ادامه، نسخهی Crash: Mind over Mutant منتشر شد که دنباله مستقیم این بازی بود.
🎮 مقایسهی کلی: Crash of the Titans vs نسخههای کلاسیک (Crash 1-3)
ویژگی | نسخههای کلاسیک (1996-1998) | Crash of the Titans (2007) |
---|---|---|
🔧 سازنده | Naughty Dog | Radical Entertainment |
🎮 سبک | پلتفرمر سهبعدی/دوسویه | اکشن-ماجراجویی با تمرکز بر مبارزه |
🧠 داستان | ساده و طنزآمیز، تمرکز بر نجات جهان از Cortex | پیچیدهتر، تمرکز بر تایتانها و کنترل ذهن |
🕹️ گیمپلی | پریدن، چرخیدن، دویدن، جمعآوری جعبهها | مبارزه ترکیبی، سوار شدن بر تایتانها (Jack)، همکاری دو نفره |
🎨 گرافیک | گرافیک کلاسیک، طراحی فانتزی و رنگارنگ | طراحی مدرنتر، شخصیتها با استایل کارتونی غلیظ و متفاوت |
📦 گیمدیزاین | مراحل خطی، جمعآوری کریستالها و جمها | مراحل آزادتر، تمرکز بر مبارزه با دشمنان متنوع |
🎵 موسیقی | کلاسیک، ملودیک و سبک جنگل/استوایی | پرانرژیتر، با تم الکترونیک/راک |
👨👩👧👦 مخاطب هدف | همه سنین، با تأکید بر مهارت در پلتفرمینگ | بیشتر مناسب نوجوانان، با گیمپلی اکشنمحور |
در نسخههای کلاسیک، مبارزات بسیار ساده بودند (پرش یا چرخش).
در Crash of the Titans، مبارزات چندمرحلهای، کمبوها، و سوار شدن بر تایتانها بخش مهمی از بازی هستند.
نسخههای PS1 تکنفره بودند.
Crash of the Titans امکان بازی دونفره (Local Co-op) دارد. بازیکن دوم میتواند Coco را کنترل کند.
بازیهای کلاسیک ساختار مرحلهبهمرحله با صفحه انتخاب مراحل (Warp Room) داشتند.
در Crash of the Titans، مراحل بهصورت متوالی و داستانمحور دنبال میشوند.
شخصیتها در Crash of the Titans طراحی متفاوتی دارند. ظاهر Crash خشنتر و کارتونیتر است. برخی طرفداران این تغییر را نپذیرفتند.
تنوع گیمپلی با استفاده از تایتانها
حس اکشن بیشتر و گیمپلی سریعتر
قابلیت همکاری دو نفره
گرافیک بهتر بهلحاظ تکنیکی
از بین رفتن حس کلاسیک پلتفرمر
کاهش اهمیت آیتمهایی مانند کریستال و جم
تغییر سبک هنری که با انتقاد برخی از طرفداران روبرو شد
مبارزات گاهی تکراری میشوند
اگر از نسخههای کلاسیک لذت بردی... | اگر بازیهای اکشن/مبارزهای دوست داری... |
---|---|
ممکنه با Crash of the Titans ارتباط برقرار نکنی چون سبک اصلی تغییر کرده. | احتمالاً از نوآوریهای این نسخه، مثل سوار شدن بر تایتانها و مبارزات چندمرحلهای، لذت خواهی برد. |
شروع بازی :
کراش بازی را با چهار جان شروع میکند. طول عمر هر یک از کراش به سلامت سنج او گره خوردهاست، که هر زمان کرش در اثر حملات دشمن آسیب ببیند یا در یک گودال بی انتها سقوط کند، کاهش مییابد. بازیکن میتواند با جمعآوری میوه وومپا، سطح سلامتی کراش را پر کند. هر بار که ستون سلامت بهطور کامل تخلیه میشود، کراش جان خود را از دست میدهد. با این حال، بازیکن میتواند با جمعآوری ۲۵۰۰ واحد از ماده جادویی موجو یا با جمعآوری یک نوع کمیاب از میوه طلایی وومپا یک جان اضافی برای کراش به دست آورد. پس از از بین رفتن آخرین جان زندگی، بازیکن میتواند با راه اندازی مجدد قسمت فعلی به بازی ادامه دهد.
هر قسمت شامل یک پورتال است که به یک میدان مینی بازی ساده منتهی میشود، جایی که بازیکن باید یک کار را در زمان مشخصی انجام دهد. بهطور کلی این کار شامل جمعآوری مقدار مشخصی از موجو، جک کردن یک TITAN و استفاده از تواناییهای آن، یا به سادگی شکست دادن تعداد معینی از دشمنان است. در پایان هر قسمت، بازیکن رتبه ای از عروسک وودو برنزی، نقره ای یا طلایی را به دست میآورد. رتبه را میتوان با شکست دادن تعدادی از مینیونها، از بین بردن سه توالت روباتیک یا ایجاد حداقل تعداد ضربات متوالی در نبرد بهبود بخشید. اگر قرار است برای آن قسمت یک عروسک وودوی طلایی تهیه شود، هر سه کار باید در یک قسمت انجام شوند. عروسکهای وودوی پنهان بستههای هنری مفهومی را برای هر قسمت باز میکنند.
نسخه Nintendo بازی CRASH TITANS دارای گیم پلی مشابه با قسمتهای قبلی بازی کرش بندیکوت است. بازی در چهار جزیره جریان دارد که هر کدام دارای دو سطح و یک رییس هستند. هنگامی که یک رئیس شکست میخورد، قفل جزیره جدیدی باز میشود. هر جزیره "تخته پاچینکو " خود را دارد که در آن بازیکنان میتوانند "اقلام درخواستی" را ببرند. مواردی که میتوانند برای بازگرداندن سلامتی، ایجاد شکست ناپذیری موقت و ایجاد انفجارهای نیترو از جمله موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرند. محتوای اضافی را نیز میتوان در این تابلوهای پاچینکو به دست آورد، مانند هنر گالری، تقلبها و مقدار زیادی موجو
نحوه شکست دشمنان :
در حالی که بازیهای قبلی کرش را در حال چرخش یا پریدن به سمت دشمن برای حمله نشان میداد، CRASH TITANS گزینههای بیشتری برای حمله به او میدهد. در اوایل بازی، کراش دارای یک حمله با قدرت سبک و یک حمله با قدرت سنگین است و همچنین میتواند بلوک دشمن را مسدود کند، جاخالی دهد یا آن را بشکند. هنگامی که او یک دشمن را شکست میدهد یا یک شی را از بین میبرد، یک ماده جادویی به نام موجو آزاد میشود. هنگامی که کراش به اندازه کافی موجو جمعآوری میکند، یا ارتقای توانایی یا حرکت جدیدی مانند Noris راندهاوس یا اژدهای سهگانه به دست میآورد. حمله چرخشی کلاسیک او، به نام «الد سکول»، یک حرکت بازشدنی است، همراه با یک نوع هوایی که به کراش اجازه میدهد تا بر روی شکافها شناور شود.
در حالی که مینیونهای کوچک برای شکست کرش تنها به یک حمله ترکیبی نیاز دارند، دشمنان بزرگتر که به عنوان «تایتانز» شناخته میشوند، نیاز به تلاش بیشتری برای تسلیم شدن دارند. هر یک از پانزده تایتان منحصر به فرد در بازی دارای یک ستاره سنج هستند که نشان میدهد چقدر به مبهوت شدن نزدیک هستند. هنگامی که کراش شروع به حمله به یک تایتان میکند، متر بالا میرود و با توقف او کاهش مییابد. وقتی پر است، تایتان مبهوت میشود و مستعد «جک زدن» میشود، یعنی کراش میتواند موجود را سوار کند و آن را کنترل کند. در حالی که تایتان توسط بازیکن کنترل میشود، دارای یک مجموعه حرکتی مشابه با کراش است، اگرچه برخی از تایتانهای جک شده میتوانند پرتابه شلیک کنند. علاوه بر سلامت بیشتر، تایتانهایی که توسط کراش کنترل میشوند، دارای یک تایتان متر بنفش هستند. وقتی این متر پر شد، بازیکنان میتوانند تایتان را وادار به انجام یک حمله ویژه کنند، که بهطور کامل متر را در فرایند تخلیه میکند.
دوام یک تایتان به اندازه آن بستگی دارد. تایتانهای بزرگتر نسبت به دیگران تلاش بیشتری برای شکست خواهند داد و تعداد کمی از حملات کراش مصون هستند. برای شکست دادن آنها، کراش باید یک تایتان کوچکتر را جک کند تا با آنها مبارزه کند. با شکست دادن تایتان بزرگتر، او میتواند تیتانی را که قبلاً جک کرده بود پیاده کند و مستقیماً تیتان بزرگتر را جک بزند. تیتان پیاده شده سپس نابود خواهد شد. بازی مشارکتی بازیکنی که از کنترلر دوم استفاده میکند میتواند در هر زمان که بخواهد در قالب یک نسخه کرش با رنگ سفید معروف به «کاربن کرش» به بازی بپیوندد. بازیکن دوم در کوله پشتی بازیکن اول ظاهر میشود و معمولاً میتواند وارد کوله یا خارج شود. با این حال، اگر بازیکن اول در هوا یا در حال بالا رفتن از دیوار باشد، بازیکن دوم باید در کوله پشتی بماند. این روش بازی برای غلبه بر دشمنان و جمعآوری سریعتر موجو مفید است. دو حالت بازی سی-اپی وجود دارد. در حالت لیپفراگ، بازیکنان هر بار که بازیکن جلو میپرد، تاب میخورد یا سر میخورد، کنترل را عوض میکنند، در حالی که در حالت پیگیبک، هر بازیکن به کوله پشتی خود مجهز است و در صورت انجام این کار میتواند در کوله پشتی بازیکن دیگر پنهان شود. شدید، مانند هنگام پریدن از روی شکاف.
بازی (کراش تایتان )CRASH of the TITANS
ویژگی | مشخصات |
---|---|
نام کامل بازی | Crash of the Titans |
سری بازی | Crash Bandicoot |
سبک بازی | اکشن - ماجراجویی (Action-Adventure)، پلتفرمر |
حالت بازی | تکنفره، چندنفره محلی (Co-op Local) |
سازنده | Radical Entertainment |
ناشر | Sierra Entertainment |
تاریخ انتشار | آمریکا: 2 اکتبر 2007اروپا: 12 اکتبر 2007 |
موتور بازی | Titanium Engine (موتور اختصاصی Radical) |
پلتفرمها | PlayStation 2 (PS2)PlayStation Portable (PSP)Xbox 360Nintendo WiiNintendo DSGame Boy Advance |
رتبه سنی | ESRB: E10+ (برای افراد ۱۰ سال به بالا)PEGI: 7+ |
تعداد مراحل | 20 مرحله اصلی + مراحل فرعی (بسته به نسخه) |
شخصیتهای قابل بازی | Crash Bandicootدر حالت Co-op: Coco Bandicoot |
دشمنان اصلی | Neo CortexNina CortexUka Ukaو تایتانهای کنترلشده |
قابلیتهای ویژه | سوار شدن بر تایتانها (Jack)حرکات کمبو و مبارزه پیشرفتهبازی دو نفره همکاری (Co-op) |
نوع گرافیک | سهبعدی، طراحی کارتونی مدرن با جزئیات بالا |
دوربین بازی | زاویه سوم شخص (Third-person), دوربین نیمهثابت |
زبانها | انگلیسی (نسخههای دوبلهشده غیررسمی در مناطق مختلف مانند ایران رایج بود) |
میانگین نمرات نقدها | PlayStation 2: حدود 66/100 (Metacritic)Wii و Xbox 360: حدود 70/100 |
موسیقی و صداگذاری | موسیقی پرانرژی با تمهای راک/الکترونیک، صداگذاری طنزآمیز |
حجم بازی (PS2) | حدود 1.8 گیگابایت |
بازی PS2 CRASH of the TITANS
شبی آرام در خانه درختی کوکو ناگهان با انفجاری مهیب به هم میریزد. موجوداتی عجیب و جعبههای پر از انرژی Mojo از زمین بیرون میزنند. Crash با چشمان متعجب اما بیخیال، آمادهی اولین پرش و مشت میشود. وقت دفاع از خانه است!
Crash به دل جنگل میزند تا منشأ این تهدید را پیدا کند. درختان کهن لرزیدهاند، و تایتانهای اولیه بیدار شدهاند. Crash با اولین Titan آشنا میشود — موجودی سنگی به نام Spike. زمان سوار شدن و نمایش قدرت رسیده!
Crash که هیچ وقت قهرمان معمولی نبوده، وارد مسیر خطرناکی از رودخانهها، صخرهها و ارتش نقابداران میشود. با مهارتهای تازه و قدرت تایتانش، از دل موانع عبور میکند. طنز و شیطنت هم، مثل همیشه همراهش است!
در قلب یک معبد باستانی، راز انرژی Mojo نهفته است. تلهها، دیوارهای متحرک و موجودات عظیمالجثه انتظارش را میکشند. Crash، با ضربات چرخشیاش، راهش را به دل سنگ و راز باز میکند.
یک درهی پر از کریستالهای زمرد و نورهای چشمنواز. اما دشمن هم در کمین است. تایتانهای جدیدی ظاهر میشوند: Scorporilla با بازوان عظیم و قدرت خردکنندهاش! آیا Crash میتواند افسار این غول را به دست بگیرد؟
ساحلی زیبا که به میدان نبرد تبدیل شده. دشمنان از دل شنها بیرون میآیند، و تلههای رنگارنگ آمادهاند تا Crash را متوقف کنند. اما او با موجسواری و پرش از روی بمبها، همه چیز را به هم میریزد!
بیابانی خشک، پر از ماشینآلات Cortex و تایتانهایی مکانیکی. Crash با دشمن جدیدی روبهرو میشود: Sludge، تایتانی از گل و نفت. جنگی در دل ماسه و آتش در راه است.
در کوهستانهای یخی، Crash باید با سرما، لغزش و تایتانهای یخی مقابله کند. زمینلغزهها و یخهای شکستهشونده راه را سخت کردهاند، اما گرمای خنده و هیجان، قلب بندیکوت را گرم نگه میدارد.
Crash وارد منطقهای میشود که در آن الکتریسیته در هوا جریان دارد. تایتانهای برقآسا، سیمهای فشار قوی و سکوهای متحرک، همگی برای آزمایش مهارتهای Crash طراحی شدهاند.
در اعماق فاضلابهای پیچدرپیچ، بوی تعفن و دشمنان سمی راه را سد کردهاند. Crash باید با دقت حرکت کند، و به درستی از قدرت تایتانهای لجنپوش استفاده کند تا راه خود را به سطح باز کند.
Crash دوباره به خانهی درختی بازمیگردد، اما دیگر هیچ چیز مثل قبل نیست. همهجا پر از دشمن است و کوکو ناپدید شده. رازهایی از دشمنان قدیمی فاش میشود...
در یک میدان نبرد عظیم و پر از تماشاچیان ربات، Crash باید یکی یکی با تایتانهای قدرتمند مبارزه کند. هر پیروزی، راهی به سوی نجات کوکو است.
با کمک تایتانهایی که قبلاً رام کرده، Crash وارد پایگاه پرواز Cortex میشود. سقوط، پرواز، و جنگ در آسمان! بندیکوتِ بیپروا، آسمان را هم به میدان بازیاش تبدیل میکند.
در دل آزمایشگاهی پنهان، رازهای خانوادهی Cortex یکییکی آشکار میشود. Nina، دخترخواندهی Cortex، برنامهای در سر دارد که میتواند دنیا را به نابودی بکشاند.
شهری که به دست ماشینآلات از بین رفته، حالا در دست دشمن است. ساختمانهای در حال فروپاشی، خیابانهای پر از تله، و تایتانهایی که با هر قدم، زمین را میلرزانند.
Crash باید به اعماق پایگاه دشمن نفوذ کند. سکوت، کمین، و حملههای برقآسا – بازی وارد مرحلهای جدی و حساس میشود.
ماشینآلات عظیم Cortex در حال آمادهسازیاند. Crash باید پیش از فعالسازی کامل آنها، کنترل اوضاع را در دست بگیرد – با ترکیبی از قدرت، شوخطبعی و کمی هرجومرج!
کوکو در بند است. Crash به دل زندان دشمن میزند، جایی تاریک، مرموز و پر از تله. اینبار شکست، به معنای پایان همهچیز خواهد بود.
Cortex، با تایتانی ترکیبی از همه موجودات قبلی، وارد نبرد نهایی میشود. Crash تنها نیست — دوستانش، تایتانها و حتی Coco، در کنارش میجنگند. وقت نبرد نهایی است.
با شکست Cortex، تایتانها آزاد میشوند. اما دنیا هنوز لرزان است. Crash، روی تایتانی غولآسا، آخرین پرش را انجام میدهد — نه برای نجات، بلکه برای آیندهای روشنتر.
در طول بازی، میتونی لباسهای ویژه و فان برای کرش آزاد کنی، که ظاهرش رو کامل تغییر میدن. برای باز کردنشون
🎽 لباس | 🎯 نحوه آزادسازی |
---|---|
Classic Crash | تموم کردن بازی |
Blue Hyena Crash | جمع کردن تمام Idolها در مرحله 3 |
Skeleton Crash | تموم کردن بازی با همه تایتانها رامشده |
Bat Crash | شکست دادن Scorporilla بدون هیچ آسیب |
Ninja Crash | کسب رتبه Gold در چند مرحلهی اول |
بعضی مسیرها رو با نگاه تیز و پرشهای دقیق میتونی کشف کنی:
مرحله 5 (The Emerald Pits): یه مسیر مخفی به پشت آبشار هست که منتهی میشه به یه Idol طلایی.
مرحله 11: اگه بعد از رام کردن Spike از یه سکوی چوبی سمت چپ بپری، وارد یه بخش پنهانی با جعبههای پر از Mojo میشی.
مرحله 17 (Weapon’s Factory): روی سقف راهآهن صنعتی، یه نردبون مخفی هست که تو رو به اتاق کنترل میرسونه.
کرش تواناییهای ویژهای داره که خیلیا بهش دقت نمیکنن:
تکون دادن دسته: وقتی روی تایتان سوار میشی، با تکون دادن آنالوگها، ضربههای ترکیبی میزنی (combo unlock).
جاخالی با چرخش: درست قبل از ضربه دشمن، اگه بچرخی، کرش یه داج سریع انجام میده.
تو بعضی مرحلهها، اگه بیش از حد کند پیش بری یا زیاد بمیری، یه تایتان ویژه ظاهر میشه که شکست دادنش جایزه خاص میده (Mojo بزرگ یا Idol مخفی).
مثلاً:
مرحله 13: یه Dark Spike فقط وقتی ظاهر میشه که بدون سوار شدن بر تایتان، از 80٪ مرحله رد شی.
جعبههایی هستن که فقط با پرش دوتایی و چرخش سریع (spin-jump) باز میشن و حاوی Mojo آبی کمیابن. اگه همهی این جعبهها رو تو هر مرحله جمع کنی:
✅ یه پیغام خاص آخر بازی باز میشه + لباس ویژه “Golden Crash”
وقتی بازی رو تموم کردی، برگرد به مراحل قبلی:
هر مرحلهای که بدون آسیب تموم کنی، یه تایتان مخفی در مرحله بعدی باز میشه.
اگه تمام مراحل رو در حالت Time Trial زیر زمان مشخص تموم کنی، بازی یه ویدئوی مخفی آخر کار نشونت میده (Crash vs. Nina – مبارزه نهایی طنز).
در مرحله 14، اگه تو اتاق کنترل Nina دقیق به مانیتورها نگاه کنی، یه QR Code پیکسلیطور میبینی. اگه تصویرشو نگهداری، یه نقشهی مرحله مخفی رو لو میده (ایستر اگ واقعی نسخه PS2!).
بستن
*به
این نظر امتیاز دهید
*نام و نام
خانوادگی * پست
الکترونیک * متن پیام
|
فروش انواع لوازم کنسول بازی. گیم. لوازم التحریر. لوازم الکترونیکی .قطعات کامپیوتر و لپتاپ. اسباب بازی و .....به صورت عمده و خرده.
ارسال به شهر تبریز به صورت رایگان بوده و خریداران عزیز میتوانند بعد از تحویل کالا در درب منزل هزینه کالا را پرداخت کنند
ارسال به شهر های دیگر به چند روش باربری و پست سفارشی و پست معمولی امکان پذیر است
کمترین سفارش 30000 تومان بوده و سفارش بالای 1،500،000 هزار تومان به صورت رایگان به تمامی شهرها ارسال میشود